TPM3 Series no.51

Quality maintenance – Minőség központú karbantartás (6. lépés) A gépkezelői minőségbiztosítás kialakítása

Két meglátás vezetett a gépkezelők bevonásához a minőség központú karbantartásba:

1. A minőségért felelős szakemberek munkájának egy része egyszerű, rutin jellegű feladatokból áll, amelyek egy részét a termelő berendezéseknél kell elvégezni. Ha e feladatkör egy részébe be tud segíteni a lényegesen magasabb létszámmal bíró termelés, akkor több idő marad a megelőző jellegű, magasabb szakmai szintet megkövetelő tevékenységekre.

tpm

2. A gépkezelők napi nyolc, tizenkét órát töltenek berendezéseikkel. Ismerik minden rezdülésüket, rengeteg hasznos gondolattal, ötlettel, megérzéssel rendelkeznek. Ennek következtében igen hatékony eszköz lehet a kezünkben, ha felkészítjük őket a gépek minőség szempontjából kulcs fontosságú részeinek ápolására, a minőségi problémák (elő)jeleinek felismerésére, valamint a kiváltó okok elemzésébe és megszüntetésébe.

tpm

Az oszlop 7. lépése a mérőszám alapú folyamatos fejlődés, a kialakított eszközök magasabb szintű alkalmazása.

Ezzel sorozatunk véget ért a Minőség központú karbantartás kapcsán, de hamarosan új témával jelentkezünk. Addig is öszönjük Olvasóinknak a figyelmet!

Amennyiben szeretne többet a TPM3-ról, vagy azok eszközeinek alkalmazásáról, kérem, keresse Péczely Csaba vezető TPM és Lean tanácsadót a +36-20/964-4648 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.


Ha tetszett a cikkünk, tekintse meg tematikus weblapjainkat is:

http://www.lean3.hu/
http://www.tpm3.hu/
http://www.karbantartasfejlesztes.hu/
http://www.stadiumtraineesystem.hu/



Péczely György
ügyvezető igazgató
+3620/330-5545
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


2016. A.A. Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium