TPM3 Series no.37

TPM sztori & OEE


blondeEgy gyárban járva azt tapasztaltuk, hogy két azonos típusú berendezés teljesítményét összevetve igen komoly eltérés volt tapasztalható a selejt mennyiségében. Amikor rákérdeztünk az okára, a következő választ kaptuk: „Az egyiken barna, míg a másikon szőke nő dolgozik.” Nem nyugodtunk bele a helyzetbe, utánajártunk a problémának és kiderült, hogy az egyébként igen precíz gép működését a közelben álló prés rezgései, és nem „a szőke nő” teljesítménykülönbsége befolyásolták.

Számtalan alkalommal találkozunk az iparban ilyen és ehhez hasonló előítéletekkel: Á, ezek csak nők, pékek, cukrászok, teológusok… Másik oldalról a kialakult helyzet a dolgozókat is zavarja: „Idehívnak mindenféle mérnököket nagy pénzekért, ahelyett, hogy megkérdeznének minket.”

barna

Ne dobjuk el ezt a kincset magunktól! Vonjuk be a dolgozókat a fejlődésbe, a fő veszteségforrások visszaszorításába, mert amellett, hogy tudásuk rendkívül értékes kincs, véleményük és ötleteik meghallgatásával majd alkalmazásával még motiválhatjuk is őket! 

 

9. rész OEE projekt – A teamek munkájának követése

Mint azt előző hírlevelünkben írtuk, a veszteség-visszaszorító csapatok létrejöttek és megkezdték működésüket. A mini-projektek követését néhány rendkívül egyszerű (és vizuális) eszközzel támogattuk:

  1. Projektkövető tábla: egy felület, amely tartalmazza a projektműködéssel kapcsolatos fő információkat:
    1. Team alapító okirat – team-tagok, kiindulási állapot, célok
    2. Mérföldkövek és időterv – melyről bővebben előző hírlevelünkben
    3. Heti beszámoló riport az elvégzett munkáról, eredményekről, vezetői támogatást igénylő pontokról, illetve a közeljövő feladatairól
    4. Grafikonok a fő mérőszámok alakulásáról
    5. Jelzőlámpa: a mini-projekt állapotára utal a mérőszámok alakulása, illetve az akciók megvalósulása alapjánP1060476

      Projektkövető tábla – műhelymunka

  2. Projektkövető megbeszélések: a táblák az üzem egy forgalmas, központi helyére kerültek (pl. ebédlő) ahol, a heti találkozók során minden team-vezető röviden, kb. 10 percben beszámolt a többieknek az időterv alapján a saját csapata munkájáról, az egyes mérföldkövek készültségéről. E megbeszéléseken részt vettek a csapatvezetők, csapattagok, néhány dolgozó az érintett területekről, és a területi termelési vezetők. A projektmunka középpontba helyezése, eredményeinek láthatóvá tétele egyrészt nagyon motiváló, másrészt azonnal a felszínre kerültek az elmaradások, és a további támogatást, erőforrásokat igénylő pontok.
  3. Feladatlista: a meghatározott akciók felelősökkel és konkrét határidőkkel.

A fenti követőrendszer alkalmazásával pedig az eredmények sem várattak sokáig magukra…

 

A következő hírlevelünk 2014. március 26-án jelenik meg, amelyben a mintaprojektek eredményeiről, és a következő lépésekről számolunk be!

Amennyiben szeretne többet a TPM3-ról, vagy azok eszközeinek alkalmazásáról, kérem, keresse Péczely Csaba vezető TPM-tanácsadót a +36-20/964-4648 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.

2016. A.A. Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium