Mint azt előző hírlevelünkben írtuk, a vizualizációs eszközök alkalmazásával nem csak a géphiba miatt kieső idő mennyisége csökkenthető, de például segítségünkre lehet a dolgozók gyorsabb betanulásában is. Létezik néhány egyszerű technika, melyek segítségével a legfontosabb információk azonnal elérhetővé válnak közvetlenül az alkalmazás helyszínén.

A vizualizációs eszközök alkalmazásával nem csak a géphiba miatt kieső idő mennyisége csökkenthető, de nagy segítségünkre lehet a dolgozók gyorsabb betanulásában is. Létezik néhány egyszerű technika, melyek használatával a legfontosabb információk azonnal elérhetővé válnak közvetlenül az alkalmazás helyszínén.

Nyári akciós képzések

Csak júniustól augusztusig!



Itt a nyár! Végre fellélegezhet? Használja ki a lehetőséget és frissítse fel cége tudását a magasabb szintű hatékonyság érdekében! Készítse fel kollégáit a szeptemberi pörgésre! Válogasson kihelyezett képzéseink és workshopjaink közül akciósan!

halszálka elemzésAz előző részekben megismerkedhettek az Olvasók a gyökérok elemző módszerek alapjaival, a megfelelő adatgyűjtés és a szisztematikus gondolkodás fontosságával, a tünetek és a kiváltó okok közötti különbségekkel, valamint a külső tényezők okolásának elvi hibáival. Néhány további példával folytatjuk cikksorozatunkat a problémákat kiváltó okok feltárása és elemzése kapcsán.

Számtalan cikk foglalkozik a gyökérok elemző módszerekkel és egyre több vállalat fordul feléjük. Tapasztalataink szerint a legtöbb szakcikk, tréning anyag a módszerek technikai bemutatására koncentrál, ez azonban nem elegendő helyes alkalmazásukhoz. A következőkben a legegyszerűbb gyökérok elemző módszer, az „Ötször miért” példáján keresztül folytatjuk a leggyakrabban elkövetett hibák bemutatását.

halszálka elemzés root cause analysisHa beütjük a Google-ba a „root cause analysis” kifejezést, hozzávetőlegesen 30 200 000 találatot kapunk. Számtalan cikk foglalkozik a gyökérok elemző módszerekkel és egyre több vállalat fordul alkalmazásuk felé is. Tapasztalataink szerint a „gyakorlók” mégis rengeteg nehézségbe ütköznek, mivel a szakcikkek, tréning anyagok elsősorban a módszerek technikai bemutatására koncentrálnak. A következőkben a legegyszerűbb gyökérok elemző módszer, az „Ötször miért” példáján keresztül mutatjuk be a leggyakrabban elkövetett hibákat.

A nullahibás gyártás eszméje már a múlt század első felében megfogalmazódott.

Ki ismeri legjobban a gépeket? Ki észlelhetné hamarabb a működésükben beállt finom változásokat, mint a gépkezelők? Gondoljunk csak az autónkra. Az ütemezett feladatokon kívül a beavatkozások 98 %-át annak vezetője kezdeményezi. A legtöbb sofőr megérti, hogy a problémák korai felismerése komoly megtakarításokat jelent számára.

Nemrégiben véget ért a Minőség központú karbantartás témakörét ismertető hírlevélsorozatunk.
A folytatásban egy kis segítséget szeretnénk kérni Olvasóinktól!

Miről olvasna szívesen?

Quality maintenance – Minőség központú karbantartás (6. lépés) A gépkezelői minőségbiztosítás kialakítása

Quality maintenance – Minőség központú karbantartás (5. lépés) Minőségi problémák folyamatközi feltárása és elkülönítése

Quality maintenance – Minőség központú karbantartás (4. lépés) Poka Yoke eszközök bevezetése

Quality maintenance – Minőség központú karbantartás (3. lépés)

Quality maintenance – Minőség központú karbantartás (2. lépés)

Quality maintenance – Minőség központú karbantartás

Quality maintenance – Minőség központú karbantartás

A klasszikus Nakajimai TPM-bevezetés ötpilléres modellje széles körben ismert. Azonban létezik további három oszlop, amelyről már jóval kevesebben rendelkeznek úgy elméleti, mint bevezetési tapasztalatokkal Magyarországon és Európa szerte.

Mennyibe kerül a tűzoltás?wc

A minap megfordultam egy gyárban, ahol a következő érdekes információt hallottam:

„Az elmúlt évben 1 000 000 Eurót költöttünk az üzemre, aminek 40 %-át a javítások tették ki.” A kijelentés bogarat ültetett a fülembe.

Néhány jó tanács év végére!2014

 

Tisztelt Olvasók!

Lassan véget ér a 2014-es év is. Ezúton szeretném megköszönni figyelmüket, és az év TPM-es zárásához néhány jó tippet adni:

A Lean és a TPM rokon rendszerek. Céljuk a vevői igényekhez való alkalmazkodás és a nagyobb vevői elégedettség elérése. Szeretnénk mi is jobban megérteni az Önök igényeit.

Szavazzon!

12fereg„Szinezd újra”, avagy információs anyagok készítése

A TPM bevezetés kulcs eleme a dolgozók gondolkodásmódjának fejlesztése, melyet a rengeteg közös munka és személyes beszélgetés mellett a különböző információs anyagok elkészítése is támogat.

Sztori: Visszatérés a kőbaltához? Avagy milyen nehezen is változik az emberi gondolkodásmód?

Sztori: Probléma megoldás és gondolkodásmód

problemamegoldas

Ismerős a fenti szemlélet, a problémák eltitkolása, és a felelősség szétkenése? A fegyelmiktől és az átláthatóságtól való rettegés?

feladatSztori: Hogyan gondolkozunk? Tesztelje magát!

A következőkben egy érdekes kis fejtörővel lepjük meg Olvasóinkat!

 

A képen látható egy négyzet, benne kilenc ponttal. E kilenc pontot kell összekötnünk négy egyenes vonal segítségével, de úgy, hogy a tollunkat nem emelhetjük fel közben.

A feladat megoldása és tanulságai:

Sztori: Ne felejtsünk el „Gembázni”!

Sztori: Találós kérdés: A Brad Pitt-effektus

Sztori: Egy találós kérdés: Miért nem működik a T-cédulás rendszer?

Sztori: Nem érünk rá ezzel foglalkozni, dolgoznunk kell!

Munkánk során számos cégnél tapasztaltuk, hogy a dolgozók túlterheltek, fásultak, és nincsen elegendő kapacitásuk. Ez időnként döntési kényszerhez, valamint konfliktusokhoz vezet.

Sztori: A saját gyártású T-cédulás tábla esete

Sztori: „Ha nem leszek TPM csapattag, szétrúgom a …-t!”

TPM orientációs tréningjeinket előszeretettel szervezzük külső helyszínen, hiszen ilyenkor a napi nyolc óra képzés mellett rengeteg kötetlen beszélgetés is segíti az emberek szemléletmódjának, gondolkodásának megváltoztatását. A résztvevők megnyílnak, elmondják tapasztalataikat, aggályaikat, félelmeiket. Az őszinteség nagyon sokat ér, beszéljünk akár kollégák közti (pl. vezető-dolgozó), akár céges dolgozó-tanácsadó kapcsolatról.

Sztori: „Csak hogy el ne aludjak ****meg!”

Tréningjeinket általában rövid bemutatkozással kezdjük, illetve megkérdezzük a résztvevőket, hogy milyen előzetes ismeretekkel rendelkeznek a témában, mit várnak el a képzéstől. Így történt ez évekkel ezelőtt is egy háromnapos képzésünk során. Szép sorban haladtunk a résztvevőkkel, amikor is eljutottunk egy karbantartó kollégáig, aki hátradőlve, keresztbe font kézzel ült és szúrós tekintettel méregetett minket. A kérdésünkre - hogy mit vár a képzéstől - adott válasza egészen megdöbbentett minket: „Csak hogy el ne aludjak ****meg!” Nem csináltunk problémát az ügyből, megpróbáltuk meggyőzni a TPM bevezetés fontosságáról. A későbbiekben ez igen jó döntésnek bizonyult.

Napjainkban ez a kolléga egy nagy multinacionális vállalat budapesti gyáregységében a TPM egyik húzó embere!

Új sorozat indul az Önök szavazatai alapján!

Az általános, TPM3 bemutatásáról, bevezetését segítő elemekről szóló sorozatunk véget ért, de „minden vég egy új kezdet is”.


Rövidesen új sorozat indul! Mondja meg Ön, hogy miről szóljon!

 

Huszonhetedik rész: a TPM3 teljes bevezetése

Huszonhatodik rész: a TPM3 bevezetésének megkezdése Pilot Projekt rendszerben

Új év, új kezdet, új lehetőségek, és általában új FOGADALMAK

„Többet fogok mozogni..!
Nem eszem este hat után…!
Több időt töltök a családommal…!”

Kezdje el a 2013-as év sikereinek megalapozását már ma!

Egyre közeledik az év vége, ilyenkor mindannyian visszatekintünk az elmúlt időszakra és annak eseményeit elemezve igyekszünk felkészülni a következő évre. Nincsen ez máshogy nálunk sem, így most beavatjuk az olvasót egy jelenleg is futó TPM-projektünk eddigi eredményeibe.

Huszonharmadik rész: Ajándékozzon tudást még idén!

Úgy gondolja, hogy kollégái nagyon keményen dolgoztak egész évben? Elégedett velük, de nincs lehetősége pénzzel jutalmazni őket?

Huszonkettedik rész: a TPM Tréning és Motivációs Workshop bemutatása, avagy hogyan alakítsuk ki a dolgozókban a TPM szemléletet

Huszadik rész: a Veszteségforrások mérésének kialakítása/felülvizsgálata Workshop bemutatása

Tizenkilencedik rész: a Karbantartási mérőszámok Workshop bemutatása

Tizennyolcadik rész: Hogyan rövidítsük le az átállásainkat nagymértékben, avagy a SMED (Single Minute Exchange of Die - Egy perces nagyságrendű szerszámcsere) Workshop bemutatása.

Tizenhetedik rész: a Karbantartási rend kialakítása Workshop bemutatása

Tizenhatodik rész: az Autonóm karbantartási rendszer kialakítása Workshop bemutatása

Tizenötödik rész: a Kezdeti Tisztítás Workshop

Tizennegyedik rész: amelyben bemutatjuk az 5S workshop jellemzőit.

Tizenharmadik rész: amelyben megtudhatja a Kedves Olvasó, hogy milyen Workshopok segíthetnek a TPM3 megvalósításában.

Tizenkettedik rész: amelyben megtudhatja a Kedves Olvasó, hogy milyen képzésekkel segíthető a TPM3 bevezetése.

Tizenegyedik rész: amelyben megtudhatja a Kedves Olvasó, hogy milyen módon szerezhetünk személyes tapasztalatokat a TPM3 működéséről.

Tizedik rész: amelyben megismerkedhet a Kedves Olvasó a TPM3 bevezetésének főbb eszközeivel.



Az ICG Stádium Kft. főbb tevékenységei:

2021. ICG Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium