TPM3 Series no.9

Kilencedik rész: amelyben a Tanácsadó-választás fő szempontjairól olvashatunk

A TPM-bevezetés támogatásának jellemző formái

  1. Egy részükben a tanácsadó viszonylag ritkán (évente egyszer-kétszer) látogatja meg a partnert. Találkozáskor nagyobb feladatokat ad ki, mint egy-egy projektrész vagy szakmai ismeret elsajátítása, illetve auditálást végez. Tudomásunk szerint a JIPM (Japanese Institute of Plant Maintenance) szakemberei néhány projektet ebben a szellemben vezetnek Magyarországon.
  2. A másik véglet az, amikor a tanácsadó nagy gyakorisággal és sok időt tölt a partnernél, a projektből adódó feladatokat ő maga végzi el. Így azonban a széles dolgozói rétegeket nem minden esetben sikerül bevonni, továbbá fennáll a veszélye annak, hogy „halat ad, de hálót (és halászati technológiát) nem”.
  3. Végül a coaching projektet kell megemlítenünk, ahol a tanácsadó fő feladata a partner szakembereinek felkészítése, fejlesztése és lépésről lépésre történő vezetése.

Megítélésünk szerint a TPM3-mat leginkább a coaching típusú megközelítés támogatja.

 A Coaching projektekben a Tanácsadó az utat lépésről lépésre mutatva segíti partnerét

Milyen szempontok szerint érdemes Tanácsadót választani?

  1. Ipari tapasztalat: A TPM3 számos karbantartási elemet is tartalmaz. Olyan céggel érdemes együtt dolgozni, melynek van műszaki kötődése.
  2. Iparági tapasztalat: Hasznos, ha a tanácsadó már rendelkezik tapasztalattal az adott iparág sajátosságait illetően.
  3. A Tanácsadó múltja az adott szakterületen: Javasolt olyan szervezettel dolgozni, ahol a cég és a tanácsadásban részt vevők is legalább öt év gyakorlattal rendelkeznek.
  4. A Tanácsadó folyamatban levő, illetve befejezett projektjeinek száma az adott területen: Lehet, hogy egyes döntéshozók szeretik a kihívásokat, a kockázatot és a felfedezéseket, cégüket azonban felelősen nem vezethetik bele a „kísérleti nyúl” vagy a próbabábu szerepébe – ne rajta tanuljon, gyakoroljon a kezdő tanácsadó.
  5. A Tanácsadó projektjeinek eredményessége: Érdemes saját szemmel is meggyőződni a cég által vezetett projektek eredményeiről, valamint érdeklődni a személyes tapasztalatokról, elégedettségről.
  6. A Tanácsadó az adott szakterületet csak megtanulta vagy hozzá is tesz: Ez utóbbiról publikációi számolnak be a legjobban. Akik csak „ollóval írnak” vagy reklámelőadásokat tartanak, azoktól nem várható el, hogy egy az elmélettől eltérő problémával eredményesen megbirkózzanak.
  7. A Tanácsadó cégnél dolgozók létszáma: Az egyemberes cégeknél természetesen jelen lehet a magas szintű tudás, de az egyetlen embert egy más projekt, cég elcsábíthatja, illetve más nem kívánatos történés is kerékbe törheti a megkezdett projektet.
  8. A teljes projekt tanácsadói összköltsége: Gyakran előfordul, hogy egy iparvállalat olyan projektajánlatokat hasonlít össze, amelyek más teljesítési szintről szólnak.

Amennyiben szeretne többet megtudni a TPM3-ról, vagy annak bevezetéséről, kérem, keresse Péczely Csaba vezető TPM tanácsadót a +36-20/964-4648 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.

2016. A.A. Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium